Frösö IF
Skidor

Barnskidskolan 2024
2023-10-23 11:21

Frösö IF bedriver varje vinter skidskola för barn mellan 4-7 år. Inför vintern 2024 innebär det barn födda från augusti 2016 till april 2020.

Anmälan till vinterns barnskidskola öppnar 1/11 för de som varit med tidigare. Anmälan för alla öppnar 16/11. Vi träffas 10 måndagar på Lövsta Aktivitetscenter (LAC) under januari-mars. Tiden är som tidigare 18-19, sista kvarten är det fikapaus. Den här säsongen börjar barnskidskolan den 15 januari 2024, uppehåll v 10, och sista gången är måndagen 25 mars. Fokus är att leka på skidor och därigenom lär sig barnen.

Barnskidskolans instruktörer är föräldrar till barnen i barnskidskolan så vi behöver er. Hur många barn vi kan ta emot beror helt på hur många ledare vi får ihop. Kan du vara med som ledare är du varmt välkommen att höra av dig till någon av samordnarna Anja eller Rasmus nedan. Du är då garanterad plats för ditt/dina barn i skidskolan.

Barnskidskolan är avgiftsfri och bekostas av Frösö IF genom att ni föräldrar tecknar medlemskap i föreningen och gör arbetsinsatser åt klubben på olika skidevenemang.

Välkomna i vinter!!

Mvh Rasmus och Anja

Anja Snellman, anjaxsnellman@gmail.com

Rasmus Grelsson, rasmusgrelsson@hotmail.com

Barnskidskolan startar 18 januari
2021-01-14 19:24
Barnskidskolan drar i gång på måndag den 18 januari.
Alla som fått plats har fått mejl med mer information inför uppstart.
Köldgränsen är -14 grader. Meddelande skickas ut senast kl 14 under måndagen med besked om det ställs in pga kyla.

Uppdatering barnskidskolan - Fullbokat
2020-12-09 19:17
Kul att så många barn vill åka skidor!
Tyvärr har vi inte ledare så att det räcker att ta emot fler barn.
Ni som fått plats ska ha fått ett mejl om det.
Är det så att just du som läser detta skulle kunna tänka dig att vara ledare så är du varmt välkommen.
Hör i så fall av dig till gisela.norberg@gmail.com
Barnskidskolan 2021 - nu är anmälan öppen
2020-11-09 16:56

Nu är anmälan till barnskidskolan som startar i januari 2021 öppen.

Barnskidskolan riktar sig till barn födda mellan augusti 2013 och april 2017.

Anmälan sker genom att fylla i alla uppgifter i formuläret via denna länk:

Vid fler antal intresserade barn än platser placeras barnet i kö och erbjuds plats om vi får fram fler ledare så vi kan bilda fler grupper.

Som vanligt bygger nämligen barnskidskolan på att vi har tillräckligt många ledare. För att garantera plats för ditt barn kan du anmäla till gisela.norberg@gmail.com att du har möjlighet att vara ledare i någon av grupperna.

Barnskidskolan äger rum under 10 måndagar med start 18 januari och avslutning 29 mars.

Vi håller till på Lövsta IP.

Utöver medlemskap i Frösö IF så kostar inte barnskidskolan något extra.

För äldre barn finns träningsgrupper. Läs mer om det på hemsidan under skidor.

Nu är anmälan till barnskidskolan öppen!
2019-11-14 20:40
Nu öppnar anmälan till 2020 års upplaga av Frösö IF:s populära barnskidskola. Den riktar sig i år till barn som är födda mellan augusti 2012 till april 2016.

Vi kör igång måndagen den 13 januari och håller på totalt tio gånger, med avslutning måndagen den 23 mars.

Samling som vanligt på Lövsta IP måndagar kl.18:00.
Passen avslutas med fika strax före kl.19:00. Den här vintern hoppas vi på lika mycket snö som i fjol så vi kan hålla till på Lövsta hela säsongen.

Antalet platser är begränsat så det är först till kvarn som gäller. Hur många barn vi kan ta emot beror helt på hur många ledare vi får ihop. Kan du vara med som ledare är du varmt välkommen att höra av dig till gisela.norberg@gmail.com. Du är då garanterad plats för ditt/dina barn i skidskolan.

Vi återkopplar senast den 9/12 och meddelar om ni fått plats.

Barnskidskolan är gratis, men medlemskap i Frösö IF krävs.

Anmäler dig gör du genom att registrera er och ange ”barnskidskola” i kommentarsfältet här:

OBS! Inbetalning av medlemskap till Frösö IF ska göras via aviseringsmail som skickas från sportAdmin i januari, betala alltså inte in via swish eller BG!

Om ni har problem eller frågor kring anmälan mejla eller ring kansliet.  frosoif@frosoif.se

Frösö IF:s verksamhet bygger på ideella krafter, och för att bidra med pengar till klubbens verksamhet tar vi på oss vissa uppdrag, såsom funktionärshjälp vid större tävlingsarrangemang och event istället för att t.ex. sälja bingolotter eller liknande.
Skidsektionen har två åtaganden under kommande säsong, det är VC i skidskytte och vår egen ungdomstävling, Nordiska ungdomsspelen.

I samband med dessa arrangemang utför vi föräldrar enklare uppgifter såsom städ, parkeringsvakter eller matförsäljning. Intäkterna går oavkortat till sektionens barn- och ungdomsverksamhet.
En förälder per deltagande barn ställer upp på ett arbetspass i samband med skidskyttevärldscupen.
Skidsektionen kommer att göra ett separat utskick med arbetsuppgifter och schema kring detta, och vi hoppas att du kan avvara lite tid så att vi tillsammans kan hjälpas åt att stötta Frösö IF:s skidverksamhet utan att behöva ta ut träningsavgifter.

Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från sektionen